ثبت سفارش برنج

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دستور پخت برنج تازه ایرانی

طرز پخت برنج تازه ایرانی

بسیاری از آشپزان در نحوه پخت صحیح برنج تازه برداشت شده ایرانی مشکل دارند زیرا قدرت پخت برنج تازه شمال پایین است. پس طرز پخت برنج تازه ایرانی بسیار سخت است. در این مقاله به این مشکل اساسی جواب می دهیم.

پختن برنج نو
شاید یکی از سخت ترین و مهمترین مشکلات سرآشپزهای حرفه ای در رستوران ها و آشپزخانه ها در مورد طرز پخت برنج تازه ایرانی است.

خرید برنج مرغوب ایرانی بسیار مهم است ولی در مرحله بعد نحوه پخت صحیح برنج در اولویت قرار دارد. اگر شما بهترین برنج شمال را خریداری کرده ولی در مورد روش پخت برنج ایرانی اطلاعات نداشته باشید آنگاه ممکن است بهترین برنج به بدترین برنج در هنگام پخت تبدیل شود.

نحوه پختن برنج نو آنقدر مهم است که یکی از ملاک های انتخاب سرآشپز حرفه ای از طرف تمام رستوران ها و هتل ها می تواند باشد. آشپز باید تمام جزییات در پخت برنج ایرانی را به کمک علم تئوری و در کنار تجربه شخصی رعایت کرده به طوری که برنج مرغوب ایرانی به خوبی قد کشیده و مشتری از خوردن آن لذت ببرد.

اما سوال اینجاست که آیا شالی که تازه برداشت شده و به برنج سفید تبدیل شده است پخت مناسبی خواهد داشت یا خیر؟ آیا پختن برنج نو کار درستی است یا خیر؟ اگر برنج نو ایرانی قابل پخت باشد چگونه می توان این کار را انجام داد؟

پاسخ تمام این سوالات در تجربه پخت برنج نو در کنار پخت برنج کهنه ایرانی نهفته است. کافی است یکبار برنج تازه برداشت شده را از شمال خریداری کنید و آن را پخت بزنید. چند ماه بعد همان برنج را به عنوان برنج کهنه تحت همان شرایط پخت بزنید و سپس نتایج را بررسی کنید.

این نتایج به صورت به شرح زیر می باشند:

برنج تازه شمال پخت مناسبی ندارد. برنج تازه برداشت شده تا سه ماه اول در هنگام پخت به خوبی جوش نمی خورد و شفته می شود.
اگر برنج نو در کارخانه شالیکوبی برنج به خوبی تراشیده نشود آنگاه پخت آن نسبت به حالت ایده آل بدتر هم خواهد شد. مثلا اگر شالی برنج کم تراشیده شود آنگاه سبوس دور برنج مانع از قد کشیدن برنج می شود.
برنج ایرانی هر چقدر بیشتر در انبار خشک و خنک بماند آنگاه پخت بهتری خواهد داشت. پس برنج کهنه از پخت بسیار عالی برخوردار است.
برنج کهنه اگر از برنج های درجه یک ایرانی باشد و به درستی پخت شود آنگاه به خوبی قد کشیده و شفته نمی شود.
عکس زیر نمونه ای از پخت برنج تازه ایرانی را نشان می دهد.

طرز پخت برنج تازه ایرانی
با وجود اینکه بسیاری از مشتریان و طرفداران برنج ایرانی نسبت به پخت ضعیف برنج نو آگاهی دارند ولی به دلایل مختلف در برخی مواقع مجبور به پخت برنج تازه خواهند شد. یکی از این دلایل می تواند عطر خوش برنج تازه باشد.

برنج تازه ایرانی اگر از نوع برنج درجه یک شمال باشد آنگاه به دلیل تازگی از عطر خوبی برخوردار است. همین عطر خوش شما را وادار می کند تا برنج تازه را پخت بزنید در حالی که پخت برنج تازه اصلا مناسب نیست.

یا قیمت پایین برنج نو می تواند یکی از دلایل دیگر بر پخت برنج نو باشد. ممکن است موجودی برنج ایرانی شما در فصل برداشت برنج به اتمام رسیده باشد و شما مجبور باشید برنج تازه ایرانی را بخرید و آن را مصرف کنید.

توصیه اکید داریم که به هیچ وجه برنج تازه برداشت شده ایرانی را تا سه ماه اول استفاده نکنید زیرا برنج نو از پخت ضعیفی برخوردار است.
در اینجا طرز پخت برنج تازه ایرانی را گام به گام توضیح می دهیم ولی پیشنهاد ما این است که در خرید برنج ایرانی کاملا هوشمندانه و اقتصادی عمل کنید.

پیشنهاد می کنیم اگر انبار مناسبی دارید پس برنج ایرانی مورد نیاز سالانه خود در برج ۴ و یا ۵ خریداری کنید. در این ماه ها قیمت برنج نو و کهنه ارزان است. ولی اگر برنج نو خریداری کردید حداقل تا سه ماه بایستی در انبار بماند.
طرز پخت برنج تازه ایرانی به ترتیب در مراحل زیر خلاصه می شود (به روش آبکش):

قبل از پخت حدودا نیم ساعت برنج را داخل آب نمک بخوابانید.
قابلمه نسبتا بزرگی انتخاب کنید. به اندازه سه چهارم آب تصفیه شده داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید آب به نقطه جوش خود برسد.
برنج را از آب نمک جدا کرده (آبکش کنید) و سپس زیر اجاق قابلمه ای که آب جوش در آن قرار دارد را کم کنید و برنج را در آن بریزید.
داخل قابلمه به برنج مقدار کمی آب لیمو یا آب نارنج اضافه کنید تا برنج بعد از پخت کاملا سفید و شفاف شود.
در زمان جوش خوردن برنج داخل آب جوش به اندازه یک لیوان آب خنک بریزید تا برنج به خوبی قد بکشد.
برنج را آبکش کرده و داخل قابلمه جدید و بزرگ بریزید و سعی کنید روی اجاق گاز با حرارت ملایم دم بکشد.
می توانید مقداری روغن به برنج اضافه کنید تا برنج لذیذتر شود.

مدیرسایت وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.